Houd/stel de fysieke klantenkaart beschikbaar
De samenwerkende bonden van Senioren Netwerk Nederland roepen grootwinkelbedrijven zoals Jumbo, Albert Heijn, Lidl en HEMA en vele andere dringend op om hun klantenkaarten ook in fysieke vorm beschikbaar te (blijven) stellen. Door de overstap naar uitsluitend digitale klantenkaarten via apps dreigen tienduizenden mensen uitgesloten te worden van kortingen en spaaracties.
Voor veel mensen is het gebruik van een smartphone of app niet vanzelfsprekend. Ook digitaal blijven is niet vanzelfsprekend. Het vermogen om digitaal vaardig te worden of te blijven kan afnemen. Deze mensen lopen nu structureel voordelen mis die voor andere klanten wél toegankelijk zijn.
“Digitale exclusiviteit is sociale uitsluiting”, zegt woordvoerder Leo Bisschops. “Iedereen moet kunnen profiteren van acties en kortingen, ongeacht digitale vaardigheden of bezit van een smartphone. Het is onacceptabel dat trouwe klanten worden benadeeld omdat ze geen smartphone hebben of moeite hebben met apps.”
De organisatie pleit voor een hybride systeem, waarbij zowel digitale als fysieke klantenkaarten beschikbaar zijn. Dit bevordert inclusiviteit en voorkomt dat kwetsbare groepen verder in een sociaal isolement raken.
Senioren Netwerk Nederland roept consumenten op om hun stem te laten horen en bedrijven aan te moedigen tot een klantvriendelijker beleid. “Een simpele fysieke klantenkaart voor in de portemonnee kan voor velen het verschil maken tussen meedoen of buitenspel staan.”
Voor meer informatie:
Senioren Brabant-Zeeland
Contactpersoon: Adri van Esch (communicatie)
Telefoon: 073 – 644 40 66
E-mail: a.vanesch@seniorenbrabantzeeland.nl
Over Senioren Netwerk Nederland
Senioren Netwerk Nederland vertegenwoordigt ruim 170.000 senioren, aangesloten bij KBO Flevoland, KBO Fryslân, KBO Groningen, KBO Senioren Overijssel, KBO Utrecht, Senioren Brabant-Zeeland en Senioren Limburg.
